Terug naar home

Conversie optimaliseren

Conversie.nl is de expert als het gaat om het verbeteren van het rendement van uw website of webshop. Wij hebben al sinds 2003 ervaring met e-commerce en leadgeneratie en werken met opdrachtgevers als Persgroep, HEMA, TMG, Druwerkdeal.nl en nog veel meer. Een van de belangrijkste aspecten waar wij tegenwoordig aan werken is uw conversie optimaliseren. Door de conversie te optimaliseren houdt u potentiële klanten langer vast op uw website en heeft u meer kans dat die klanten ook daadwerkelijk een aankoop doen op uw website.

Op de juiste manier uw conversie optimaliseren

Conversie optimaliseren betekent dat uw website zo wordt ingericht dat meer van uw bezoekers ook daadwerkelijk over gaan tot actie. Dit kan van alles zijn, zoals het contact opnemen voor een eerste gesprek of een aankoop doen in uw webshop. De conversie is de verhouding tussen uw totale bezoekers en het aantal bezoekers dat tot actie overgaat, en u wilt natuurlijk dat uw conversie zo hoog mogelijk is. Bij Orange Juice hebben wij een heel scala aan instrumenten beschikbaar om de conversie in kaart te brengen en te verbeteren. De eerste stap is altijd het in kaart brengen van uw website. Hoe komt de bezoeker op uw website en waar komt de bezoeker dan binnen? Komen veel bezoekers binnen op uw homepage, of heeft u veel bezoekers via advertenties op Facebook bijvoorbeeld? En als de bezoeker dan op uw website is, in hoeveel stappen kan het einddoel worden bereikt? Ook de informatie die u aanbiedt aan uw bezoeker speelt hierin een rol. Is het duidelijk waar de bezoeker voor moet kiezen en is het gemakkelijk om dan tot actie over te gaan? Wij testen die vaak met een panel van gebruikers die uw website testen en feedback geven. Op deze manier krijgt u het inzicht van buitenstaanders, wat vaak heel waardevol kan zijn en u goed kan helpen uw conversie te optimaliseren. Een andere waardevolle manier om uw conversie te optimaliseren is het gebruik van A/B testen en tracking tools. Bij A/B testen serveert u aan een gedeelte van uw bezoekers pagina A, en aan een gedeelte pagina B. Door middel van onze tracking tools volgen wij dan de gebruikers, zodat we precies weten waar deze op klikt. Zo kunnen we goed zien wat het effect van een kleine verandering op uw conversie is en kunnen we deze veranderingen goed testen.

De juiste landingspagina

Uw landingspagina is misschien wel de belangrijkste pagina van uw website. Dit is de eerste pagina die uw bezoekers zien en uit ervaring blijkt dat veel van bezoekers al direct na het bezoeken van de landingspagina wegklikken. Het is dus de zaak uw landingspagina zo goed mogelijk voor conversie te optimaliseren, zodat u uw bezoekers vast kunt houden. Wij hebben veel ervaring met creëren van landingspagina’s van hoge kwaliteit en kunnen u dus uitstekend adviseren over uw landingspagina’s. En natuurlijk is het hier ook goed mogelijk om A/B testen uit te voeren, zodat we precies kunnen zien wat het effect van een kleine verandering is. Naast dat de content op uw website goed moet zijn, is het natuurlijk ook belangrijk dat uw website snel laadt en goed reageert. Een langzame website zorgt ervoor dat veel bezoekers snel weer wegklikken, dus wij optimaliseren waar mogelijk ook de technische aspecten van uw website. Denk dan niet alleen aan de laadsnelheid, maar ook het gebruik van URL’s en het optimaliseren van de HTML code. Dit is vooral belangrijk voor zoekmachines, zodat u goed gevonden kunt worden. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met Conversie.nl en een van onze experts zal u alles vertellen over hoe wij uw conversie kunnen optimaliseren.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn