Met CRM de klantrelatie verbeteren

In sommige markten kan het lastig zijn om je te onderscheiden van de concurrenten. Als veel bedrijven vergelijkbare producten, of diensten aanbieden, dan onderscheiden veel bedrijven zich al snel met een goede prijs. Maar een goede prijs is niet de enigste manier om je te onderscheiden. Wij wilden ons onderscheiden door een goede service naar de klant toe en wilden daarom meer met CRM doen. Als je alleen op prijs concurreert, dan gaat de klant de volgende keer naar de concurrent die het product goedkoper aanbiedt en dit wilden wij voorkomen. Op de website van teamleader las ik een interessant artikel over dit onderwerp en hierna besloot ik om mij meer te richten op de service en relatie naar de klanten toe. Wij ondervinden veel last van concurrentie en dat maakt het soms lastig om klanten te binden. Veel klanten zijn prijsbewust en het is gemakkelijk om klanten te trekken met de laagste prijs. Maar met een lage prijs maak je vaak geen, of weinig winst en deze klant koopt bij de concurrent als hij het artikel goedkoper aanbiedt. Wij wilden graag een langdurige relatie met onze klanten en de klanten binden, daarom zijn wij aan de slag gegaan met een strategie voor CRM. Om je te onderscheiden van concurrenten, is het soms beter om je te richten op service. Een tevreden klant komt sneller terug en niet elke klant is prijsbewust. Er zijn veel mensen en bedrijven die goed geholpen willen worden, die geen problemen willen en als er iets voorkomt, dat het dan snel en goed opgelost wordt. Wij zagen dat wij veel in het klantcontact konden verbeteren en wilden hun een betere service bieden met een CRM-systeem. Als je een klant goed wilt helpen, dan moet je weten wat de klant wil en daar heb je vaak data voor nodig.

Een interessant artikel over CRM

Ik was mij aan het inlezen over CRM en hoe wij dit konden gebruiken in mijn bedrijf en vond toen een interessant artikel op de website teamleader.nl. Dit bedrijf maakt software voor kleine en middelgrote bedrijven, die moet helpen de groei van een bedrijf. Zij bieden ook een CRM-systeem aan en dit kan goed ondersteuning bieden bij de Customer Relationship Management. In het artikel kon ik lezen over verschillen manieren hoe je een strategie kunt gebruiken voor CRM en hoe software daar bij kan helpen. Ik had het idee dat hun software ons ook kon helpen, daarom nam ik contact op met dit bedrijf.

Grote verbeteringen gemaakt

Het gesprek met dit bedrijf verliep erg goed en was zeer interessant. Zij legden uit hoe hun software kan helpen bij onze CRM strategie en wat de voordelen er van waren. Wij konden hun software uittesten en zagen dat wij onze klanten veel beter en sneller konden helpen. Met het systeem hebben wij veel meer inzicht in de data over een klant en kunnen hierdoor sneller en beter reageren. Voor een interessant artikel over CRM raad ik de website van teamleader aan.

  • Het artikel is erg leerzaam en legt verschillende mogelijkheden uit
  • Dit bedrijft biedt ook software aan voor MKB-bedrijven
  • Ik had een prettig gesprek met dit bedrijf
  • Wij kunnen nu onze klanten sneller en beter helpen    
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn